28 mei 2005

 

Bloggers, verenigt u !?


Steeds meer en meer mensen hebben een blog. De diversiteit binnen de blogosfeer is enorm. Zo ook de diversiteit binnen de politieke opinieblogs. Of moet ik het de versnippering noemen? Want er bestaan raakvlakken tussen vele blogs, zonder dat ze elkaar volledig overlappen. Zo kan ik me vaak wel vinden in wat collega-bloggers (zie ondermeer hiernaast) posten, ook al is hun focus of hun stijl misschien verschillend dan de mijne.

In zekere zin vind ik die versnippering jammer omdat de boodschap die bloggers - of ik althans - wensen te brengen daardoor slechts een beperkt publiek bereikt, zeker in vergelijking met de klassieke massamedia, die in vele blogs vaak de inspiratie tot kritiek leveren.

Ik meen dat samenwerking tussen bloggers hiervoor een begin van een oplossing kan zijn, bijvoorbeeld onder de vorm van een gezamenlijke blog. Ik pleit niet voor het opgaan van de individuele blogs in één blog, integendeel, de individuele expressie is een bron van rijkdom, maar dit hoeft samenwerking niet uit te sluiten.

Beste lezer, wat denkt u hiervan? Ik nodig u uit om te reageren in de comments-section.
# posted by Peter Fleming @ 11:26 p.m.

|

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Google
Web deanderekijk.blogspot.com